Ekipa z Grove podał szczegóły tzw. "podwójnego DNF", który miał miejsce w Soczi oraz przyznała, że skupił się na poprawie ilości części zapasowych.
W czwartek PKN Orlen poinformował o wystosowaniu oficjalnej prośby do ROKiT Williams Racing o wyjaśnienie przyczyn wycofania Roberta Kubicy z GP Rosji.Kilka godzin później zespół za pośrednictwem starszego inżyniera, Dave'a Robsona, odniósł się do wydarzeń z rundy na Sochi Autodrom.
Obecnie nie wiadomo, czy wypowiedzi są bezpośrednio związane z interwencją jednego z większych sponsorów zespołu i szumem medialnym, który powstał po oświadczeniu rzeczniczki Orlenu. Wpis Joanny Zakrzewskiej z Twittera został przetłumaczony i wykorzystany przez wiele światowych mediów, zajmujących się Formułą 1.
Kilka dni temu Roberto Chinchero pisał dla włoskiego Motorsportu, że w bolidzie George'a Russella nieprawidłowo dokręcono koło. Podobne wytłumaczenie ma też Williams, który jednocześnie potwierdził, że zniszczenia w aucie oznaczonego numerem 63 przyczyniły się do decyzji o wycofaniu auta oznaczonego numerem 88. Ekipa wspomniała też, że stara się zwiększyć dostępność zapasowych elementów.
"Odkryliśmy problem z nakrętką koła w samochodzie George'a, przez który prawe przednie koło nie było zamontowane perfekcyjnie. To spowodowało zblokowanie podczas hamowania. Projekt jest dobrze sprawdzony. Pozostałe elementy zostaną przebadane całkowicie. Nie oczekujemy powtórki problemu."
"Niestety, byliśmy zmuszeni do wycofania samochodu Roberta z powodu ilości wypadków, które mieliśmy w Singapurze i w Rosji, czyli wyścigach jeden po drugim, by chronić się przed następnymi rundami. Zespół pracuje ekstremalnie ciężko, by upewnić się, że poprawi ilość części na Japonię i finałowe wyścigi."
03.10.2019 23:30
0
Większego steku bzdur dawno nie słyszałem. Lata temu, kiedy czytałem "Main Kampf" niejakiego Adolfa H. to w rozdziałach poruszających ideologię faktycznie natknąłem się na większy bełkot. Ale w obecnych czasach nie. Williams pracuje ciężko aby mięć nowe części. A co - do jasnej cholery - może być ciężkiego w produkowaniu standardowych, sprawdzonych elementów pod koniec sezonu? Coś mi się zdaje, że przed GP Japonii usłyszymy, że pomimo ciężkiej pracy nie udało im się wyklepać nowych części i niestety trzeba będzie rozebrać bolid Roberta..... Usłyszymy zapewne komunikat Williamsa: "Zachowaliśmy się bardzo pragmatycznie i rozsądnie podczas ostatniego GP. Dzięki rozsądnej strategii zespołu mamy zapasowe części do bolidu GR, więc jego start jest niezagrożony".
03.10.2019 23:32
0
Really?Niech już zgaszą światła, gdyż ten FWT nie nadaje się nawet do F3. Fanem KUB nie jestem, ale to co zrobiła Claire z tym teamem, jest niewiarygodne.
03.10.2019 23:38
0
Williams niby ciężko pracuje by mieć części, a nowe skrzydło na Japonię przywozi, tak chyba nie robi zespół który ma problemy finansowe ? Zamiast nowej koncepcji skrzydła (która i tak nic nie da) niech więcej części wyprodukują...
03.10.2019 23:46
0
Jednak HRT i Manor odeszli z honorem... Tu się tak nie zapowiada...
04.10.2019 00:14
0
Lepiej nie myśleć co by się stało jakby jeden a nie daj boże dwa bolidy doszczętnie się rozwaliły. W następnym wyścigu by pewnie Williams nie wystartował. I to jest niby zespół F1...
04.10.2019 02:41
0
Pracownicy Williamsa skrupulatnie przeszukują przyfabryczne śmietniki zakładów motoryzacyjnych oraz złomowiska. Może coś wygrzebią...
04.10.2019 08:03
0
HE HE a to dobre "Zespół pracuje ekstremalnie ciężko, by upewnić się, że poprawi ilość części na Japonię i finałowe wyścigi." Tłumaczę z polskiego na nasze.... Robert jedź do domu, do garażu, może masz tak gdzieś na półce jakieś stare części, a my twoje założymy do samochodu GR. Buhahaha, farsa, prawdziwy cyrk na kółkach:)
04.10.2019 08:19
0
@7 W cyrku bynajmniej bywa śmiesznie.
04.10.2019 08:24
0
@8 Bynajmniej nie równa się przynajmniej.
04.10.2019 10:09
0
"oszczędnością i pracą, ludzie się bogacą"
04.10.2019 11:10
0
Grosz do grosza.... Buńczuczne zapowiedzi więc Russell Q3 nr 1 a Kubica no choć 8 oby był. Oj PR perem ale nas udzi potrafiących myśleć tak kłamać ???. To taka zapowiedź dla ORLEnu co by odpuścił Rosję.
04.10.2019 11:13
0
I jeszcze jedno Pamiętajcie nakładający nakrętki do kół w Williamsie i nie tylko aby odkręcić taką nakrętkę należy ją najpierw umieścić PERFEKCYJNIE gdyż te nakrętki są niezgradowane prosto od producenta więc do końca nie pasują do gwintu....
04.10.2019 16:40
0
Zaraz przyjdzie @Jacko i stwierdzi, że przecież Williams nie zachował się ani trochę nie w porządku i nie fair, a całą sprawę bezpardonowo i zupełnie niepotrzebnie rozdmuchał Orlen... ;)
04.10.2019 16:42
0
Tak swoją drogą, Robert mógłby odpłacić Williamsowi, rozwalając bolid. Delikatnie zahaczyć o jedną bandę, o drugą. I tak pod koniec każdego wyścigu, gdy już byłoby pewne, że nic nie osiągnie. Chociaż wątpię, aby tej tępej babie dało to do myślenia.
04.10.2019 19:42
0
@13. Vendeur Był tu przed Tobą, ale w przeciwieństwie do Ciebie, nie jest ograniczonym bufonem.
04.10.2019 20:53
0
@15. Jacko Pokazałeś dosadnie w kilku ostatnich wypowiedziach, że świetnie znasz się na niuansach biznesu oraz marketingu. Z pewnością byś się doskonale dogadywał z Claire, jesteście na podobnym poziomie intelektualnym. Może złożysz swoje żółte papiery?
04.10.2019 22:10
0
HRT i Manor - normalne odejście Sauber za czasów "Moniki", sięgał dna. Williams, za czasów "Kleir"... nie lepiej powiedzieć, że się po prostu wycofujecie? Williams 2020: Russell i Latiffi. Russell niekoniecznie musi trafić do Mercedesa. Zauważcie, że Wolf nie jest specjalnie za nim. Latiffi czy jak on się nazywa....hmmm... to nie jest nikt specjalny. Williams: Martini odeszło. Orlen odejdzie na 100%. Ciekawe co powie Rokit i Rexona. Widzicie nowych sponsorów? Serio ktoś chciałby utopić kilkadziesiąt mln euro w taki zespół? Chyba, że go kupując. A oni się przejmują częściami??? Williams nie ma części ani bolidu od początku sezonu. Kiedy wystawili auto? W 3 dniu testów?? Osobiście mogę wysłać im sms-a o treści: POMAGAM. To może chociaż na kawałek taśmy wystarczy, by auta posklejać. Jacko, Vendeur. Nie drapać się dziewczyny ;)
05.10.2019 09:18
0
@17 Claire trudniej będzie usunąć, niż tamtą szefową Saubera, z jednego prostego powodu - to córka założyciela zespołu. Jeżeli nie pozbędą się jej, to ten zespół prędzej czy później upadnie. Jeśli upadnie, mogliby przejąć go Rosjanie, którzy zapewne już niedługo będą próbowali wprowadzić Roberta Shwartzmanna do F1 (swoją drogą ciekawe co będzie, jeśli Shwartzmann okaże się wielkim talentem i upomni się o niego także drugi zespół, którego jest on podopiecznym, czyli Ferrari). Zakładam, że Claire się nie pozbędą, więc życzę im szybkiego upadku, najlepiej już w przyszłym roku. Szkoda blokować miejsce innemu zespołowi, który na zgliszczach Williamsa mógłby zbudować coś bardziej sensownego.
05.10.2019 12:25
0
Merc i Ferrari szykują nowe części na Suzuke. Wystarczy wysłać po delegacji do grzebania w ich śmietnikach i proszę bardzo, przecież ten bolid ma w sobie najlepsze cechy tychże aut, co za tym idzie coś na bank będzie pasować. Jakie to proste.
05.10.2019 13:22
0
Taki Haas dużo mniejszy zespół i mniej pracowników a potrafi bez problemu zorganizować części dla Groszka. Masakra normalnie
05.10.2019 17:47
0
@17 pewnie zostanę gdzieś tam męską szowinistyczną świnią, ale faktycznie "baby" na zarządzaniu zespołami F1 jakoś słabo się znają....
06.10.2019 08:35
0
Nareszcie Robert się doczekał. Będzie miał przednie zawieszenie Russella. To nic, że poklejone taśmą ale to zawsze technologiczny postęp ....... .
06.10.2019 08:36
0
....co jest z Tą gadką o częściach ? Ciągle cęści,cęści i cęści....tak się psuję? zrobione są z plasteliny ? czy to temat zastępczy ? usprawiedliwienie dla udziałowców ? mydlenie oczu ?...brakuje mi już pomysłów a więc szukam przysłów i chyba mam .....o baletnicy.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się